» Primera volta als Pirineus en moto elèctrica o Pirenaelèctrica’13

Abans que arribi l’estiu, un acostuma a planificar, amb més o menys encert, les seves vacances: escollint les coses que li agradaria fer, sol o acompanyat; els llocs que voldria visitar; mirant la butxaca per saber quants diners pot destinar a l’oci…

Després de l’entrevista que em va fer el periodista Mauricio Bernal d’El Periódico de Catalunya, intuïa que part de les meves vacances havien de ser motoritzades: que la moto elèctrica que em du a tot arreu havia de recórrer llocs meravellosos i imponents.

Vaig tardar poc a imaginar el viatge. Ho tenia fàcil: fer la volta als Pirineus. A principi d’agost ja tenia el viatge mig embastat. Després de consultar alguns mapes, vaig equipar-me per fer la primera volta als Pirineus en moto elèctrica o Pirenaelèctrica.

Dades de la primera Pirenaelèctrica, del 9 al 19 d’agost de 2013:

Vehicle emprat: Zero DS 2012 ZF9

Consum elèctric fet en una benzinera, una piscina municipal, càmpings, hostals i un punt de llum de Festa Major.

Recorregut: St. Feliu de Guíxols (sortida) – St. Joan de les Abadesses – Borredà – la Seu d’Urgell – Sort – Esterri d’Àneu -Llavorsí – Tornafort – el Pont de Suert – la Vall de Boí – Samianigo – Monreal – Irun – Larzabale – Vièla – Sent Gironç – Foix -Quilhan – Perpinyà – Cotlliure – Cervera de la Marenda (arribada).

Distància prevista: 1.400 ~ 1.500 km
Distància total completada: 1.520 km
Distància més llarga amb la bateria plena, 9 kW: 135 km (el Pont de Suert – Sabiñánigo), en 3 hores
Temps total: 11 dies (un de repòs)
Cost teòric total de consum elèctric: 20 €
Cost real total de consum elèctric: 0 €

Abans que arribi l’estiu, un acostuma a planificar, amb més o menys encert, les seves vacances: escollint les coses que li agradaria fer, sol o acompanyat; els llocs que voldria visitar; mirant la butxaca per saber quants diners pot destinar a l’oci…

Després de l’entrevista que em va fer el periodista Mauricio Bernal d’El Periódico de Catalunya, intuïa que part de les meves vacances havien de ser motoritzades: que la moto elèctrica que em du a tot arreu havia de recórrer llocs meravellosos i imponents.

Vaig tardar poc a imaginar el viatge. Ho tenia fàcil: fer la volta als Pirineus. A principi d’agost ja tenia el viatge mig embastat. Després de consultar alguns mapes, vaig equipar-me per fer la primera volta als Pirineus en moto elèctrica o Pirenaelèctrica.

Dades de la primera Pirenaelèctrica, del 9 al 19 d’agost de 2013:

Vehicle emprat: Zero DS 2012 ZF9

Consum elèctric fet en una benzinera, una piscina municipal, càmpings, hostals i un punt de llum de Festa Major.

Recorregut: St. Feliu de Guíxols (sortida) – St. Joan de les Abadesses – Borredà – la Seu d’Urgell – Sort – Esterri d’Àneu -Llavorsí – Tornafort – el Pont de Suert – la Vall de Boí – Samianigo – Monreal – Irun – Larzabale – Vièla – Sent Gironç – Foix -Quilhan – Perpinyà – Cotlliure – Cervera de la Marenda (arribada).

Distància prevista: 1.400 ~ 1.500 km
Distància total completada: 1.520 km
Distància més llarga amb la bateria plena, 9 kW: 135 km (el Pont de Suert – Sabiñánigo), en 3 hores
Temps total: 11 dies (un de repòs)
Cost teòric total de consum elèctric: 20 €
Cost real total de consum elèctric: 0 €